Baju raya

Baju raya dah beli awal2 sebelum puasa lagi. Baju anak2 je, maknya recycle baju lama je tuk raya cuma beli tudung liplap2 kasi meriah. Tu pon sebab en somi nak blanjer. Kalo beli sendiri takdelaa akak nak beli. Beli awal2 sebab anak ramai, saiz pulak beza2. Akak nak beli kaler purple dgn kaler pink. 2 tone kaler. Cer imagine kalo amik gambar satu family pakai combination kaler dua tu. Mesti cun kan. Malangnya, anak2 akak sibuk nak gak kaler maroon. Sabo jela. Rosak plan nak bergambar tahun ni. Nanti semua maroon je dlm gambar. Boring dah sebenarnya. Tiap2 tahun pon sama je pesen gambar. 

Akak malas nak tempah2 ni. Rasa cam mahal je. Mana nak pergi cari kain, mana nak cari tailor. Akak beli je kat kedai biasa kat teluk mas tu. Harga serendah 28 hinggalah 58. Harga utk size budak. Kalo dewasa kalo tak silap rm99 kot. Puas hati jahitan pon cantik. Kalo hantar tailor, kalo dah banyak2 tu jadi tak kemas jahitannya. Dah rasa dah pengalaman dulu2. Bagi kain dia pi jahit 2 yg sama saiz. Mana tak tension. Dah si abg tak muat nak pakai. Dua2 dapat ke adik. Masalahnya kalo beli dah siap ni, baju sedang cantik terletak, kaki pulak labuh..huhuhu terpaksala makcik bukak kedai jahit pulak. Berpinar mata makcik nak siapkan 3 seluar budak2 ni. Benang kaler sama takdelaa plak. Hentam jela nak, bukan nampak pon kat belah dalam tu.

Hasil keras tangan akak

Ramadhan dah masuk part akhir..huhu sedihnya rasa. Cepat sangat masa berlalu. Baru nak rasa nikmatnya. Tinggal beberapa hari je lagi ni. Moga dipertemukan lagi dengan Ramadhan akan datang. Moga mendapat keberkatannya kali ni.

3 comments:

Sufi Al-Arshadiy said...

Owh baju melayu kel bawah tu kena guna tangan ek? Jahit mesin takleh ke? Hihi...

Asma said...

Senang jahit mesin je, tapi mesin jahit xder, tu yg jahit tangan..huhu

ayahmamilisa said...

gigih akak menjahit yer..:)